Hírek
1+1, most sokkal több, mint 2 A Tesco és a Nestlé újra együtt segít a nélkülözőkön az Élelmiszerbank bevonásával
2019.09.26
A Tesco és a Nestlé újra együtt segít a nélkülözőkön az Élelmiszerbank bevonásával Budapest, 2019. szeptember 26. Szeptember 26. és október 9. között újra összefog a Nestlé és a Tesco az élelmiszer-pazarlás ellen. A kampányidőszakban a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben megvásárolt termékek értékének 1 százalékát a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek ajánlja fel, amelyet a Tesco a kampány végén ugyanakkora összeggel kiegészít. Az Élelmiszerbank a befolyt támogatásnak köszönhetően nélkülöző családoknak segít élelmiszercsomagok összeállításával, és a rászorulókhoz való eljuttatásával. Az akcióban az összes magyarországi Tesco hipermarket részt vesz, így a vásárlók az ország minden területéről támogathatják az Élelmiszerbank munkáját a kampányban résztvevő édességek, kávé, babatápszer, állateledel és egyéb termékek megvásárlásával. Az akcióban részt vevő márkák és termékek teljes listája elérhető a Tesco és a Nestlé Hungária weboldalán. Az Egyesület minden 1000 forint támogatásból nagyságrendileg 30 000 forint értékű, a vállalati partnerei által adományozott termékeket tartalmazó élelmiszercsomagot állít össze és juttatja el azok számára, akik igazán rászorulnak a segítségre. „Sokat jelent számunkra, hogy összefoghatunk vállalati partnereinkkel, és még több mentett élelmiszert tudunk eljuttatni nélkülöző családok, gyermekek és még sok más rászorulói csoport számára. A Nestlével és a Tescóval az élelmiszermentésben folyamatos partnerségben állunk, ez az akció most extra erőforrást biztosít a rászorulók segítéséhez. Köszönjük előre is a vásárlóknak, hogy gondolnak a nehéz körülmények közt élőkre vásárlásuk során” – mondta Cseh Balázs, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnöke. A Tesco és a Nestlé évek óta az Élelmiszerbank stratégiai partnereként vesznek részt az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben. Országosan a 204 Tesco áruházból jelenleg több mint 170-ben folyik a napi szintű élelmiszermentés, melynek célja az élelmiszer-felesleg mennyiségének csökkentése és a rászorulók támogatása. A programban részt vevő áruházak idén augusztus végéig közel 23 000 tonna élelmiszert ajánlottak fel jótékony célra, ami több mint 57 millió adag ételnek felel meg. „Szerencsére egyre több vállalat ismeri fel, hogy működése során mennyi mindent tehet élelmiszer-pazarlás ellen. Felelősségteljes vállalatként kiemelten fontosnak tartjuk, hogy felhívjuk erre mások figyelmét is, az Élelmiszerbankkal közös tevékenységünkkel pedig bebizonyítsuk, hogy odafigyeléssel és együttműködéssel mindez a mindennapokban is kivitelezhető. Partnerünkkel, a Nestlével való összefogás kiváló példa arra, hogy közös erővel még többet tehetünk a cél elérésében” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs vezetője. „Tevékenységünkből kifolyólag fontosnak tartjuk, hogy különböző együttműködésekkel folyamatosan támogassuk az élelmiszerhiány felszámolásáért küzdő szervezetek munkáját. A Nestlé Hungária 2008 óta a Magyar Élelmiszerbank Egyesület stratégiai partnere, 2018-ban közel 35 millió forint értékben adományoztunk terméket számukra. Nagyon örülünk annak, hogy a termékeken felül most a vásárlók segítségével extra erőforrással is hozzájárulhatunk az egyesület munkájához - mondta Tompa Gábor, a Nestlé Hungária kommunikációs igazgatója. A programba bevont termékek részletes listája a https://tesco.hu/akciok-nyeremenyjatekok/oldalon érhető el. - vége - További információ: Háttér: Hisszük, hogy egy kis figyelmesség csodákra képes! Több mint 20 éves hazai működése során a Tesco a magyar gazdaság meghatározó szereplőjévé vált. 204 magyarországi áruházában hetente átlagosan 3 millió vásárlót szolgál ki friss élelmiszerrel. Az értékteremtés megjelenik társadalmi szerepvállalásában is, amiben a helyi közösségek fejlesztésére, támogatására helyezi a hangsúlyt. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület platina fokozatú támogatójaként már több mint 170 áruházából adja át napi rendszerességgel az élelmiszer-felesleget. 2014 szeptemberétől 2019. augusztus végéig összesen több mint 10,5 milliárd forint értékben, közel 23 000 tonnányi termékkel támogatta a rászorulókat. Élelmiszermentő programja 2016-ban Felelős együttműködés kategóriában elnyerte a Magyar Üzleti Felelősség Díjat. 2016-ban hagyományteremtő céllal elindított „Ön választ, mi segítünk” országos pályázata, amely során vásárlói szavazzák meg, hogy közösségükben milyen programokat támogasson a Tesco, az elindítás évében Leginnovatívabb támogatói program kategóriában a Magyar Adományozói Fórum Társadalmi Befektetések Díjának fődíjasa lett. Több éve stratégiai partnere a Magyar Vöröskeresztnek és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetnek, így hátrányos helyzetű családokat felkaroló, fiatalokat fejlesztő kezdeményezéseket, adománygyűjtő vagy véradó programokat is támogat. További információ: www.tesco.hu Magyar Élelmiszerbank Egyesület Magyarországon minden évben 1,8 millió tonna élelmiszer megy veszendőbe. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület célja, hogy kapcsolatot teremtsen az országunkban felhalmozódó élelmiszer-feleslegek és a rászorulók között, és ezzel elősegítse a nélkülözés és az élelmiszer-pazarlás csökkenését Magyarországon. Az Élelmiszerbank működésével egyszerre szolgál környezetvédelmi és szociális célokat. Az Élelmiszerbank több mint 14 éves fennállása óta gyártóktól, kereskedelmi hálózatoktól gyűjti be a feleslegessé vált élelmiszereket, melyek között vannak közeli lejáratú vagy csomagolás hibás termékek, de akár szezonálisan már nem eladható, kiváló minőségű élelmiszerek is. A szervezet 2018-ban 11 000 tonna mentett élelmiszerrel több mint 300 000 nélkülözőt segített rendszeresen, akik közül 180 000 fő napi, heti szintű segítséget kapott. A Nestlé Hungáriáról: A világ legnagyobb, több mint 150 éves élelmiszeripari vállalata 191 országban van jelen világszerte. A svájci vállalat Magyarországon három gyárában (Szerencsen, Diósgyőrön és Bükön), illetve budapesti központjában összesen több mint 2400 embert foglalkoztat, akik a jobb életminőség és az egészségesebb jövő megteremtéséért dolgoznak nap, mint nap. A Nestlé közel 30 éve van jelen Magyarországon és jelenleg a legnagyobb svájci befektető és munkáltató hazánkban. Magyarországi jelenléte alatt 100 milliárd forintot meghaladó értékben fektetett be itthon és továbbra is hosszú távú hazai jelenléttel tervez. Tavaly a vállalat 20 milliárd forintos fejlesztést valósított meg a büki gyárban, és folyamatosan keresi a további beruházási lehetőségeket. Szerencsen évente 30 ezer tonna kávé- és kakaópor készül, amely 24 országba kerül kiszállításra. A beszállítók többsége magyar vállalkozás, amelyek évente összesen 6,5 milliárd forint értékben adnak el termékeket és szolgáltatásokat a Nestlének. A diósgyőri üzemben 120 millió darab csokoládéfigura készül évente, amelyek 19 országban ismertek és keresettek. |