Hírek

Az Élelmiszermentés az idei év legnagyobb hatást elérő kezdeményezése

2014.10.03

A METRO programja több ezer rászorulónak segített

A METRO nyerte el a MAF Társadalmi Befektetések Díj 2014 „Legnagyobb Hatást Elérő Támogatói Program” kategória 1. helyezését az Élelmiszermentés elnevezésű programjáért. A METRO a Magyar Élelmiszerbankkal együttműködve az áruházakból a lejárat közeli és esztétikai hibás termékeket a rászorulóknak juttatja el. A támogatás mindezidáig 43000 embernek jelentett segítséget.

 

A Magyar Adományozói Fórum (MAF) 2014. október 02-án adta át a Társadalmi Befektetések Díjat különböző kategóriákban. A díj, a hazai vállalatok társadalmi felelősségvállalását elismerő szakmai díjak között az egyetlen, amely a pályázatra jelentkező vállalatok kezdeményezéseit olyan minőségi szempontok alapján értékeli, mint a partnerség, a hatás és az innováció. A METRO áruház az Élelmiszermentés programjáért Az Év Társadalmi Befektetési Programja kategóriában 1. helyezést kapott. A díjátadóra a MAF „Amit mérünk javulni fog” konferenciáján került sor, amelynek fővédnöke Varga Mihály, Nemzetgazdasági Miniszter volt.

Az ENSZ felmérése és a Magyar Élelmiszerbank által közölt információk alapján elmondható, hogy Magyarországon több százezer alultáplált ember él és körülbelül 10-15 ezer gyermek éhezik. Ennek ellenére becslések szerint Magyarországon a háztartásokban fejenként évente 40 kg élelmiszer kerül a szemétbe.

Többek között ezeknek a tényezőknek a hatására indította el a METRO a programját, amely során a még felhasználható élelmiszereket a szegény sorsúaknak adományozzák.

 

Az Élelmiszermentés elnevezésű program keretében az áruházakból a lejárat közeli és esztétikai hibás termékeket - a Magyar Élelmiszerbank közreműködésével - a rászorulók kapják meg, így az élelmiszerek nem kerülnek megsemmisítésre.

A program eredetisége, egyedisége, hogy az általános gyakorlattal szemben a támogatásra adott termékek szinte kizárólag ultra friss élelmiszerekből állnak, amelyekhez általában alig jutnak hozzá a rászorulók. Az áruház minőségi és egészséges táplálékokat, mint például halakat, tejtermékeket, húsokat, közöttük nagy számban megtalálható bio-, laktóz és gluténmentes élelmiszereket juttat el a hátrányos helyzetben lévőknek, ami azért különösen fontos, hiszen ezen élelmiszerek táp- és vitaminértéke jóval magasabb, mint a tartós élelmiszereké. A METRO mindezidáig több mint 350 millió forint értékű élelmet adományozott; a programban 50 önkéntes vett részt, és 43000 embernek nyújtottak segítséget.

 

Krubl Yvette, a METRO kommunikációs vezetője elmondta: „A METRO fő működési területe az élelmiszerek kereskedelme, így alapvető kötelességünk, hogy a támogatási politikánkat követve az éhezést megszűntessük, így több programunknak is ez a legfőbb célja. Mindent megteszünk, hogy biztosítsuk a rászorulók részére az egészséges élelmiszereket és a kiegyensúlyozott táplálkozást.”


Füzesy Tamás, a United Way Magyarország ügyvezető igazgatója és Krubl Yvette, a METRO kommunikációs vezetője

MAF Legnagyobb Hatást Elérő Támogatói Program Kategória díjazottai:

1. METRO Kereskedelmi Kft.- Élelmiszermentés program

2. OTP Bank Nyrt.- Középiskolások Országos Pénzügyi és Gazdasági Oktatóközpontja (O.K. Központ)

3. MOL Nyrt.- MOL Gyermekgyógyító Program

 

A METRO Kereskedelmi Kft.-ről:

A METRO Kereskedelmi Kft. 1993 óta működik Magyarországon, elsőként lépett be a nemzetközi kereskedelmi vállalatok közül a magyar piacra, immár 13 áruházzal áll profi vevői szolgálatára az ország számos pontján teljes körű megoldásokat kínálva a kereskedelmi és gasztronómia tevékenységekhez. Anyacége, a METRO Cash & Carry International a német központú METRO CSOPORT egyik értékesítési divíziója, amely a világ egyik vezető kereskedelmi cégcsoportja. A METRO Cash & Carry jelenleg 28 országban van jelen, több mint 750 áruházzal. A foglalkoztatottak száma világszerte 110,000 munkavállaló. A vállalat a 2012/2013-as üzleti évben 32 milliárd eurós forgalmat bonyolított le. A METRO vállalatcsoport 250,000 alkalmazottat foglalkoztat, 31 országban 2200 üzlettel van jelen a világ kereskedelmében; a 2012/13-as üzleti évben pro forma forgalma elérte a 66 milliárd eurót. A csoport jó teljesítménye az egyes önállóan működő értékesítési láncokon alapul; a METRO/MAKRO Cash & Carry mellett a csoport tagja a Real hipermarket lánc, a Media Markt és Saturn -amely európai piacvezető a szórakoztató elektronikai kiskereskedelemben-, valamint a Galeria Kaufhof áruházak. További információ a csoportról a www.metrogroup.de honlapon.



ADOMÁNY:
Ft
0
értékben a nélkülözők részére

Iratkozzon fel hírlevelünkre!